فرانچسکو کاماردا؛ هشدار، خطر در کمین است – الماس دیاولو اصلی ترین هدف نقل و انتقالاتی تیم های بزرگ!

به ثمر رساندن چیزی حدود 500 گل آن هم در کمتر 100 بازی و عملکرد فوق العاده ای که مهاجم جوان و کوچک تیم میلان از خود به جای گذاشته است. جوان ترین بازیکن تاریخ سری آ با 15 سال و 8 ماه و 15 روز که توانسته فرصت بازی با پیراهن تیمی را در این لیگ پیدا کند.

هفت دقیقه به پایان بازی میلان با فیورنتینا در 25 نوامبر 2023 باقی مانده بود که استفانو پیولی تصمیم گرفت یک تعویض بزرگ را انجام دهد. گوینده ورزشگاه با صدای بلند گفت: “لوکا یوویچ از بازی خارج و…”، برای تاثیر گذاری بیشتر و دراماتیک کردن دستان لحظه ای مکث کرد و سپس گفت “برای اولین بار…، شماره 73، فرانچسکــــــــــو کاماردا!”
طرفداران کورواسود نام او را فریاد میزدند و این در حالی بود که مادر و پدر کاماردا در سکوها اشک میریختند و کاماردا پس از آن اعتراف کرد که چیزی منحصر به فرد را تجربه کرده و آن لحظه بزرگ را هرگز فراموش نخواهد کرد!
کلکسیون بزرگی از مصدومیت و محرومیت ها که باعث شد پیولی دست به چنین کار بزرگی بزند و او را به تیم اصلی فرا بخواند، شانس در خانه او را به صدا در آورده بود، ولی حتی اگر شانس بزرگی هم داشته باشید باز حریف مربی لجوج و لجباز نخواهید شد، حتی اگر شما فرانچسکو کاماردا با شم گلزنی بالا باشید!
سوال اصلی این است، چرا؟ چرا با وجود یک اسلحه قدرتمند و گلزن در پایه های این باشگاه، همچنان این تیم در خط حمله و پست مهاجم با مشکلات متعدد و بسیاری مواجه است؟ چرا با وجود گلزنی های بسیار و متعدد و با رکودهای بزرگ و کوچک کاماردا نمیتواند در قامت بازیکن تیم اصلی به میدان برود و خود را محک بزند؟ بیرون گذاشتن او، یک خودکشی و یک عقب گرد میباشد و با وجود به پایان رسیدن مدت زمان قراردادش با باشگاه و بازی نرسیدن به او شاید روسونری الماس خود را از دست بدهد و مدت ها حسرت این کار را بخورد!
🔴 ترسناک، ترسناک تر از هر چیزی برای رقبا؛
پیرو کولآنجلو، مدیر پایه های پیشین میلان در مورد کاماردا گفت: “زمانی که او تنها شش سال داشت به میلان آمد. او سه سال از برخی از بچه ها کوچکتر بود اما تمرینات دورن تیمی را بهتر از هر کسی انجام میداد. اجازه دهید واضح تر بگویم، من نمیخواهم بزرگ نمایی کنم، هر کاری که فرانچسکو انجام داده است منحصرا به لطف و تلاش و سخت کوشی خودش است!”
“اولین باری که او را دیدم، شوکه شدم، از آن زمان هرگز پسرانی را با ویژگی های او ندیده ام. او حتی با بازی در مقابل بازیکنان مسن تر از خود گل های زیادی به ثمر رسانده و راهی برای متوقف کردن او وجود ندارد، او یک طوفان سهمگین است، بلایی بر تمامی رقباهایش!”
میانگین 5 گل در هر بازی و روز به روز به پیشرفت خود ادامه میداد و پایه های روسونری را یکی یکی با موفقیت طی کرد و تا توانست به پریماورا تیم دوم باشگاه میلان خود را برساند. خیلی زود توجه باشگاه های بزرگ به او جلب شد و هیاهوی اطراف او روز به روز رو به پیشرفت بود و مدیران باشگاه با وجود 16 ساله بودنش نمیتوانستند با او یک قرارداد رسمی امضا کنند.
با این حال، پائولو مالدینی قبل از اخراج بی رحمانه خود از باشگاه، تمام تلاش خود را کرد تا به کاماردا و خانواده‌ اش این اطمینان را بدهد که آینده‌ اش با ماندن در سن سیرو به بهترین شکل ممکن خواهد بود و فاش کرد که به زودی به پریماورا اضافه خواهد شد و این چنین نیز شد!
25 نوامبر 2023 وقتی پیولی از اولیویه ژیرو (محروم)، رافائل لیائو و نوآ اوکافور (مصدوم) قطع امید کرد و دستش را خالی دید و برای بازی مقابل فیورنتینا تصمیم گرفت کاماردا را فرا بخواند و پس از آن به خبرنگاران گفت: “استعداد سن و سال ندارد و فرانچسکو بدون شک آن را دارد”، فرانچسکو پس از آن بازی در مقابل فروزینونه نیز 6 دقیقه فرصت بازی برای تیم پیولی را پیدا کرد و پس از آن دیگر برای تیم اصلی به میدان نرفت. همه این کارها چه فایده ای دارد وقتی قرار است تنها 14 دقیقه (طی 2 بازی) به او بازی برسد و پس از آن اسمی از او حتی برده نشود!
🔴 غوغا در پریماورا با وجود بازی نرسیدن در تیم اصلی؛

مصدومیت های میلان کاهش یافت و بازیکنان اصلی تیم نظیر الیویر ژیرو، رافائل لیائو و اوکافور به تمرینات بازگشتند و جایی برای حضور کاماردا وجود نداشت و همین امر سبب شد تا او مجددا به تمرینات تیم پریماورا تحت هدایت آباته بازگردد.
کاماردا و آباته و تیم پریماورا توانستند خود را به فینال لیگ قهرمانان جوانان برسانند و در مقابل المپیاکوس یونان قرار بگیرند. اما در آن بازی نتوانستند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند و با دریافت 3 گل و با نتیجه 3-0 از این تیم یونانی شکست خوردند و قهرمانی را به آنها تقدیم کردند، اما همه اینها نیز باعث نشد تا توجه تیم های بزرگ اروپایی از او برداشته و کاسته شود.
بگذارید اینگونه بگویم، کاماردا به عنوان یک مهاجم همه چیز تمام در نظر گرفته میشود، یک مهاجم همه کاره و همه جانبه که دارای تکنیک عالی است که در هوا قوی است و قدرت و هوش بسیار بالایی در هنگام ضربه زنی و توپ های آخر دارد. با این حال، چیزی که به چشم میخورد، شخصیت رقابتی اوست. شم گلزنی بسیار بالای او و اراده تمام نشدنی او برای برنده شدن، آمیخته با استعداد شگرف او است که کاماردا را در سن بسیار کم جوانی به این نقطه در حرفه خود رسانده است.

کاماردا در مودر الگوی بازی خود گفت: “الگوی همیشگی من رونالدو بزریلی است. او یک اعجوبه و پدیده بود و من دوست دارم ویدیوی بازی های او، موقعیت یابی و دویدن هایش تماشا کنم و همان ها را در زمین پیاده بکنم
فیلیپو گالی، بازیکن سابق و مدیر آکادمی سابق میلان در مورد او این چنین گفته است: “شاید عجیب به نظر برسد اما او بیشتر شبیه به نمادی از یک دوره کاملا متفاوت است؛ پیرینو پراتی
یکی از اعضای کلیدی تیم که در پایان دهه 1960 قهرمان لیگ و سپس جام ملت‌ های اروپا شد و درست مانند کاماردا، مهاجمی توانا بود که میتوانست در هر نقطه از خط حمله بازی کند و خطرناک و زهر دار ظاهر میشد”
همه اینها را بگذاریم کنار، یک سوال بزرگ پیش می آید، چرا با وجود 16 ساله شدن کاماردا همچنان خبری از تمدید قراردادش نیست و پس از 6 هفته همچنان طرفین به نتیجه نرسیده اند؟ بدیهی است که تیم هایی مانند منچستر سیتی، آرسنال، تاتنهام، بروسیا دورتموند و یوونتوس به دنبال شکار همچین بازیکن هایی هستند و از طرف دیگر هر چه مذاکرات طولانی تر شود، هواداران میلان عصبانی تر میشوند.
روسونری ترجیح میدهد تا تابستان صبر کند، ولی کدام تابستان؟ وقتی مدت زمان کمی از قرارداد او مانده و تیم های بسیاری به دنبال جذب او هستند! مدیران میلان این را نباید فراموش کنند که کاماردا در حال حاضر چیزی جز ماندن در سن سیرو و پوشیدن پیراهن این تیم را نمیخواهد و او همیشه طرفدار میلان است و در حضور در این باشگاه خوشحال است.
او در اینستاگرام خود نوشت: “از کوچکی عاشقت شدم، قلبم میتپید، از من نپرس چرا!، خب امروز میدونم چرا! فهمیدم خونه دومی دارم و بهترین چیز اینه که هر دو مثل هم هستن! دوستت دارم، ممنونم!!!
هواداران میلان از این بابت ترسی ندارند و به خوبی میدانند که کاماردا یکی از آنهاست و دوستدار این تیم است. پیشنهادها بدون شک از سراسر اروپا هجوم خواهند آورد بدون شک علاقه تیم های انگلیسی به معنی دستمزد و مبلغ بالا میباشد. اما همه چیز پول نیست، آن لبخند در سن سیرو در اولین بازی حرفه ای خود برای میلان گویای همه چیز بود. کاماردا به وضوح از اولین حضور حرفه ای خود در سن سیرو لذت برد و بدون شک مصمم است که اولین گل حرفه ای خود را نیز در آنجا به ثمر برساند و باشد که سال های سال پیراهن این تیم را بر تن کند…

به نقل از سایت Goal


کانون هواداری میلان در شبکه‌های مجازی
برچسب ها

آرین

...Football is life

4
دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه لطفا با حساب کاربری خود وارد شوید
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
داغ ترین دیدگاه این پست
4 Comment authors
فرشته مرگ☠میم مثل مالدینیآرینNIKRAVAN Recent comment authors
NIKRAVAN
فعال روسونری کلاب
عضو ماندگار

عالی بود دستت درد نکنه از هر کلمه اش لذت بردم و امیدوارم این جواهر دست یک مربی خوب بیفته و تو میلان غوغا کنه

میم مثل مالدینی
عضو ماندگار

چه متن قشنگی
متشکرم

فرشته مرگ☠
عضو ماندگار

درمورد نستی هم انواع واقسام تعریف وتمجیدها بود دو فصل دردسته ۲نتونسته تعداد گلهاش دورقمی کنه در حالیکه فرصت کافی هم داشته
توفوتبال باید پله پله رشدکرد وبالا اومد بارسا از این بولد شده‌ها زیاد رو کرده بزرگترین نمونه فاطی که تو ۲۱سالگی سرنخواستنش دعواست. یه زمان جونترین بازیگن وگلزن تیم اسپانیا شد

سیستم پیش بینی
روسونری کلاب (جدید)
پادکست کازا میلان
بستن