بهترین سال های زندگی من ؛ ژیرو در اوج

اولیویه ژیرو تا پیش از این جدی گرفته نمی شد. حداقل رسانه ها آنطور که باید و شاید به او توجه نمی کردند. 

در آرسنال انتقادات زیادی به او وارد می کردند. گری لینیکر می گفت که او در حد آرسنال نیست. ژیرو بازیکنی بود که با مون پیلیه قهرمان فرانسه شده بود. او می خواست در انگلیس هم قهرمان شود. با هدایت هموطنش آرسن ونگر لیگ را نبرد. ولی سه بار فاتح سوپر جام و سه بار هم جام حذفی شد. در دومین قهرمانی جام حذفی ، گل چهارم را وارد دروازه استون ویلا کرد. در سوپر جام ها هم یک بار به منچستر سیتی گل زد و مقابل چلسی ، تیم بعدی اش وقتی بازی به پنالتی ها کشید پنالتی آخر را گل کرد تا ششمین جانش با آرسنال را به دست بیاورد.

او به چلسی رفت. پیش از اینکه او بیاید کونته لیگ را برای آبی ها به ارمغان آورده بود . ولی با هدایت کونته در آنجا خیلی زود به چهارمین مدال جام حذفی اش رسید. چلسی در حال پیشرفت بود. آنها در لیگ اروپا آرسنال را شکست دادند و قهرمان شدند. ژیرو در فینالی دیگر گلزنی کرد. باز هم مربی ایتالیایی یعنی ساری هدایت این تیم را بر عهده داشت. بعد از آمدن لمپارد در دوازده بازی پایانی ۸ گل زد تا نقش مهمی در حضور چلسی در لیگ قهرمانان فصل بعد داشته باشد. لمپارد بد کار کرد و توخل آمد. او در لیگ قهرمانان در ۸ بازی ۶ گل زد. از جمله گل برگردان زیبا در مرحله حذفی به اتلتیکو. چلسی لیگ قهرمانان اروپا را برد تا ژیرو هم مدال طلای جام جهانی و هم لیگ قهرمانان را داشته باشد.

در زمانی که در آرسنال بود ، در فرانسه یورو را در خانه به پرتغال واگذار کردند. در جام جهانی ۲۰۱۸ با اینکه فقط یک گل زد ولی بی شک نمی توان تاثیرش در قهرمانی خروس ها را کتمان کرد. 

او بعد از تمام این اتفاقات ، به عنوان بازیکنی با تجربه به میلان آمد. میلانی که دوست داشت با  تیم جوانش کار های بزرگی بکند. حالا اینجا به معنای واقعی کلمه ژیرو ثابت کرد که چه بازیکن بزرگی است. هیچ طرفدار میلانی گل های مهم او به اینتر ،ناپولی، و حتی لاتزیو و ساسولو را فراموش نمی کند. چون این گل ها باعث شد میلان بعد از ۱۱ سال اسکودتو را فتح کند. او در سال بعد به میلان کمک کرد تا بعد از سال ها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند و پس از این اتفاقات او همراه با تیم ملی فرانسه عازم قطر شد. جام جهانی  قطر ۲۰۲۲. همه از یک رکورد بزرگ سخن می گفتند. شکستن رکورد تیری آنری. ژیرو این کار را انجام داد. او همان بازی اول دو گل به استرالیا زد. در بازی با لهستان فقط به یک گل نیاز داشت تا از تیری آنری بگذرد. و این کار را انجام داد. در آرسنال تیری آنری نشد ولی در فرانسه از رکورد او گذشت! او ارادتش به این بازیکن بزرگ را با نشان دادن حرف T به دوربین ها نشان داد.

اما این پایان کار نبود. در بازی مقابل انگلستان هم با ضربه سری زیبا ، باعث شد تا تیمش به نیمه نهایی برسد. شاید فرانسه با درخشش ژیرو و امباپه برای دومین بار پیاپی قهرمان جهان شود.

ژیرو بهترین سال های زندگی اش را سپری می کند. او ثابت کرده که جایی برای پیرمرد ها هست!

چهار گل ژیرو در جام جهانی ۲۰۲۲ (ویدئو)


کانون هواداری میلان در شبکه‌های مجازی

Ambrosini

AC MILAN

9
دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه لطفا با حساب کاربری خود وارد شوید
6 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
داغ ترین دیدگاه این پست
7 Comment authors
میم مثل مالدینیAmirLeãoAmbrosiniNIKRAVAN Recent comment authors
Mohammad zelatan
عضو شریف

فوق العاده است این مهاجم ،

mammad
عضو ماندگار

ژیرو کاری کرد که همه میلانی ها طلسم شماره ۹ رو به کل فراموش کردن
انگار نه انگار که وجود داشته ❤️🖤

NIKRAVAN
فعال روسونری کلاب
عضو ماندگار

دستت درد نکنه خیلی عالی و بی‌نقص نوشتی خیلی دوست داشتم این پس رو ✌️👍🙏🌹❤️🖤

Leão

متن قشنگی نوشتی حال کردم👌👌

Amir
عضو سایت

دوتا پیرمرد تموم نشدنی داریم❤️🖤

میم مثل مالدینی
عضو ماندگار

فینالم رفت، شاید قهرمان بشن

سیستم پیش بینی
روسونری کلاب (جدید)
پادکست کازا میلان
بستن