زندگی نامه شیری به نام زلاتان ابراهیموویچ

ابراهیموویچ در سوئد متولد شده است . پدر وی سفیک ابراهیموویچ بوسنیایی است که در سال ۱۹۷۷ به سوئد سفر کرده است . مادر وی نیز جورکا گراویچ یک زن کروات مهاجر به سوئد است . وی در کنار سه خواهر و دو برادر خود در شهر روزنگارد بزرگ شده است . زلاتان از شش سالگی فوتبال بازی کردن را شروع کرده است . وی در کودکی در یک بازی وقتی که در نیمه اول تیمش با ۴ گل عقب افتاده بود در نیمه دوم به عنوان جانشین وارد زمین شده و ۸ گل به ثمر می‌رساند .

    • مالمو
    • زلاتان برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ با مالمو قرارداد بست و در سال ۱۹۹۹ در ترکیب اول این تیم در لیگ اول سوئد قرار گرفت که در این سال این تیم با رتبه سیزدهم به لیگ دوم سقوط کرد ولی فصل بعد به لیگ اول بازگشت . زمانی که لئو بینهاکر سر مربی آژاکس علاقه خود را به جذب این بازیکن نشان داده بود، آرسن ونگر نیز تلاشی ناموفق برای انتقال وی به آرسنال انجام داد . در ۲۲ مارس ۲۰۰۱ ابراهیموویچ با قرار دادی معادل ۸۰ میلیون کرون سوئد به آژاکس پیوست .
    •  
    • آژاکس

ابراهیموویچ تحت سرمربیگری کو آدریانس فرصت کمی برای بازی می‌یافت ولی از نوامبر ۲۰۰۱ که رونالد کومان سر مربی آژاکس شد وی در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت که با قهرمانی فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ این تیم در لیگ هلند همراه بود . در فصل بعد ابراهیموویچ در پیروزی ۲ بر ۱ برابرلیون قهرمان فرانسه در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۲ با زدن دو گل مقابل این تیم اولین تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. او در این فصل ۴ گل برای آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند .

ابراهیموویچ با ۱۶ میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس انتقال یافت . وی به دلیل مصدومیت بهترین گلزن تیم، دیوید ترزگه بلافاصله به ترکیب اصلی راه یافت و ۱۶ گل در اولین فصل حضورش در یوونتوس به ثمر رساند . فصل بعد در مقایسه با فصل اول حضورش در یوونتوس کمرنگ تر بود . نقش وی در خط هجومی یوونتوس تغییر یافت و بیشتر در کناره‌ها به کار گرفته می‌شد و به همین دلیل تعداد پاس گل‌های او افزایش یافت . وی بعد از رسوایی فوتبال ایتالیا که منجر به کسر امتیاز از یوونتوس و سقوط این تیم به سری بی شد از یوونتوس جدا شد .

در ۱۰ اوت ۲۰۰۶ ابراهیموویچ با قراردادی ۴ ساله به ارزش ۲۴/۸ میلیون یورو به اینتر میلان پیوست . وی کار خود را در این باشگاه با یک گل و یک پاس گل در بازی سری آ مقابل فیورنتینا آغاز کرد و فصل اول خود را با عنوان بهترین گلزن اینتر میلان با ۱۵ گل به پایان رساند . اینتر در آن سال بعد از ۱۷ سال قهرمان سری آ شد . آن‌ها فصل را با ۹۷ امتیاز که یک رکورد محسوب می‌شد به پایان رساندند . در آن فصل اینتر میلان رکورد ۵ لیگ بزرگ اروپا را با ۱۷ برد پشت سر هم شکست . رکوردی که سال ۲۰۱۵ رئال کارلو آنجلوتی با ۲۱ برد شکست .

بارسلونا
بعد از انتقال مکسول به بارسلونا خوان لاپورتا اعلام کرد که توافقی بین اینتر میلان و بارسلونا برای انتقال ابراهیموویچ به بارسلونا در ازای انتقال ساموئل اتوئو به اینتر میلان به همراه مقداری پول صورت گرفته است . بعد از گذراندن تست پزشکی بارسلونا ابراهیموویچ در مقابل ۶۰۰۰۰ طرفدار بارسلونا در نیوکمپ به هواداران معرفی شد . ابراهیموویچ در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ کار خود را برای بارسلونا با پاس گل برای مسی در بازی سوپر کاپ اسپانیا شروع کرد . در ۲۰ اکتبر وی اولین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا برای بارسلونا مقابل روبین کازان روسیه به ثمر رساند و ۵ روز بعد در پیروزی ۶ بر ۱ مقابل رئال ساراگوسا دو گل زد . وی در هفته دوازدهم بعد از مصدومیتی ۳ هفته‌ای در نیمه دوم بازی مقابل رئال مادرید به جای تیری هانری به میدان رفت و هشتمین گل خود را در لالیگا به ثمر رساند . وی در سال ۲۰۰۹ به همراه بارسلونا با پیروزی مقابل استودیانتس به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید . ابراهیموویچ در این سال در تیم منتخب اروپا قرار گرفت و در سال ۲۰۱۰ با ۱۶ گل ششمین گلزن برتر لالیگا لقب گرفت . 

  • آث میلان

در ۲۰ اوت ۲۰۱۰ باشگاه آث میلان در سایت رسمی خود اعلام کرد که ابراهیموویچ را برای فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ به خدمت خواهد گرفت . وی به طور قرضی به میلان پیوست با این اختیار که می‌تواند در پایان فصل با قیمت ۲۴ میلیون یورو به طور کامل به این تیم بپیوندد . وی کار خود را با میلان با بازی در پیروزی ۲ بر صفر برابر چزنا در ۱۱ سپتامبر آغاز کرد که در آن بازی یک پنالتی را از دست داد و اولین گل خود را برای میلان در پیروزی مقابل اوسر در اولین بازی میلان در جام باشگاه‌های اروپا در ۱۵ سپتامبر به ثمر رساند . در ۱۴ نوامبر ابراهیموویچ تک گل میلان را در داربی شهر میلان وارد دروازه اینترمیلان کرد . در اولین بازی رسمی ۲۰۱۱-۲۰۱۲ اولین گل میلان را در سوپر کاپ ایتالیا مقابل اینتر میلان به ثمر رساند . وی همچنین اولین گل میلان را در سری آ ۲۰۱۱-۲۰۱۲ در تساوی ۲ بر ۲ مقابل لاتزیو زد . زلاتان سومین گل خود را در اولین بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ویکتوریا پلزن از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و دومین گل نیز با پاس وی به ثمر نشست . گلزنی وی مقابل کیه وو وی را به صدمین گل خود در سری آ رساند . وی در ماه دسامبر ۲۰۱۱ نیز فرم ایده‌آل خود را ادامه داد و در هر ۵ بازی سری آ گلزنی کرد . زلاتان بعد از جدایی از بارسلونا و پیوستن به میلان با انتشار کتابی در مورد خاطراتش از باشگاه بارسلونا، کادر فنی و بازیکنان این تیم، ضمن انتقاد شدید از گواردیولا سرمربی بارسلونا به شرح دلایل عدم موفقیتش در این تیم پرداخت . چند هفته پس از انتشار این کتاب جنجالی و رسانه‌ای شدن دلایل درگیری زلاتان و گواردیولا، به دلیل همگروی میلان و بارسلونا در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان اروپا این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند و زمینهٔ رویارویی دوباره ابراهیموویچ و گواردیولا فراهم شد . در دیدار برگشت میلان و بارسلونا، که درورزشگاه سن سیرو برگزار می‌شد زلاتان توانست یک گل وارد دروازه تیم تحت هدایت جوزپه گواردیولا کند تا به نوعی جواب بی مهری‌های بارسلونایی‌ها را در زمین مسابقه داده باشد .

  • پاریس سن ژرمن

زلاتان ابراهیموویچ بعد از گذراندن چند فصل موفقیت آمیز و درخشان با پیراهن میلان سرانجام در اواسط ژوئیه ۲۰۱۲ به ازای دریافت دستمزد سالیانه ۱۵ میلیون یورو در هر سال به پاریس سن ژرمن پیوست . زلاتان در طول حضور و بازی خود در پاریس سن ژرمن به عنوان ستاره و رهبر این تیم شناخته می‌شد . زلاتان در مجموع ۱۲۲ بازی خود برای پاریس ۱۱۳ گل به ثمر رساند . ایبرا با پاری‌سن‌ژرمن ۱۱ عنوان قهرمانی از جمله چهار قهرمانی در لوشامپیونه را تجربه کرد .

  • منچستر یونایتد

زلاتان ابراهیموویچ در اول جولای 2016 با حضور در شهر منچستر و پشت سر گذاشتن تست پزشکی قراردادی یک ساله با منچستریونایتد امضا کرد . ابراهیموویچ 34 ساله که سابقه بازی برای باشگاه هایی چون آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، آث میلان و پاری سن ژرمن را دارد به عنوان بازیکن آزاد به منچستریونایتد ملحق شده است . ستاره پیشین پاری سن ژرمن درباره این انتقال به وبسایت باشگاه منچستریونایتد گفته:” واقعا از پیوستن به منچستریونایتد خوشحالم و مشتاق بازی در لیگ برتر هستم . نمی توانم بیشتر از این برای بازی زیر نظر مورینیو صبر کنم. او مربی فوق العاده ای است و برای این چالش جدید و هیجان انگیز آماده هستم . همیشه از فوتبالم لذت بردم و خاطرات خوبی دارم . حالا آماده ام که خاطرات ویژه ای در انگلیس بسازم.”

  • لس آنجلس گلگسی

ابرهیموویچ، ستاره سوئدی دنیای فوتبال پس از فسخ قرارداد با منچستریونایتد طی قراردادی دو ساله در سال 2018 به تیم لس آنجلس گلگسی آمریکا پیوست .

  • آث میلان
  • ابراهیموویچ در سال 2019 در نقل وانتقالات زمستانی به آث میلان برگشت . با امضای قراردادی ۶ ماه و به ارزش ۲ و نیم میلیون یورو تا پایان فصل به آث میلان پیوست . با بازگشت زلاتان میلان به روزهای اوج خود برگشته است و با پشت سر گذاشتن اینتر و یوونتوس به صدر جدول برگشته است . 


کانون هواداری میلان در شبکه‌های مجازی
اینستاگرام کانون هواداری میلان کانال یوتیوب پادکست کازا میلان

آرین هدایتی

😍😍😍 FORZA AC MILAN

6
دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه لطفا با حساب کاربری خود وارد شوید
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
داغ ترین دیدگاه این پست
3 Comment authors
شاعر میلانیستامسعودMALDINIآرین Recent comment authors
آرین
مسئول روسونری کلاب
عضو ماندگار

این بشر دوست و دشمن نمیشناسه تو یونایتد داره کیائرو میزنه :lol:

مسعودMALDINI
عضو معتبر

عالی بود

خوب مفید مختصر🏵🏵🏵

شاعر میلانیستا
عضو شریف

حیف یادت رفت بزنی کامنت اول

سیستم پیش بینی
روسونری کلاب (جدید)
پادکست کازا میلان
بستن